Celibat nie jest problemem Kościoła

W ekskluzywnym wywiadzie przeprowadzonym przez Edwarda Pentina (reporter National Catholic Register w Rzymie) dla EWTN Polska kardynał Gerhard Müller stwierdził, że „prawdziwa reforma Kościoła polega na jego odnowieniu w Chrystusie”.

Myśl stojąca za szeroko dyskutowanym dokumentem roboczym Synodu Biskupów dla Regionu Panamazońskiego jest „projekcją” europejskiej myśli teologicznej niezgodnej z teologią katolicką i wymaga korekty „w sposób bardziej katolicki”, powiedział kardynał Gerhard Müller.

Emerytowany prefekt Kongregacji Nauki Wiary powiedział również, że celibat kapłański nie może zostać zmieniony (niektórzy zaangażowani w organizowanie synodu, pragną zmiany, która doprowadzi do święceń żonatych mężczyzn w regionie Amazonii) „tak jakby był to tylko zewnętrzna dyscyplina, ponieważ jest to głęboko związane z duchowością kapłaństwa”.

Ponadto niemiecki kardynał dostrzegł oczywisty „związek” między programem na synod z 6-27 października a „ścieżką synodalną” zaproponowaną przez niektórych biskupów niemieckich, jako środek modyfikacji nauczania Kościoła o moralności seksualnej. Mówi także o tym, dlaczego w lutym napisał swój „Manifest wiary” i dlaczego nauczanie papieża Jana Pawła II wydaje się dziś magrinalizowane.

ZOBACZ TAKŻE

Ewangelia na niedzielę: Do czego przygotowuje mnie Adwent?

Mówiąc o końcu świata, Jezus ukazuje trzy sceny: potop z czasów Noego, odmienny los osób wykonujących pozornie tę samą pracę oraz obraz gospodarza, który strzeże swojego domu przed złodziejem. Jedli, pili, pracowali, bawili się – byli zajęci swoimi sprawami, zanurzeni w codzienności. Choć nie wiadomo kiedy, Syn Człowieczy na pewno przyjdzie – akcentuje w komentarzu do Ewangelii na I niedzielę Adwentu, 27 listopada, ks. Krzysztof Wons, dyrektor Centrum Formacji Duchowej Salwatorianów w Krakowie.

Żydowski komentarz do Ewangelii na I Niedzielę Adwentu

Dlaczego Jezus używa porównania do złodzieja? – pyta dr Faydra Shapiro, dyrektor Izraelskiego Centrum Relacji Żydowsko-Chrześcijańskich, w komentarzu dla Centrum Heschela KUL. Kluczem jest Prawo Mojżeszowe odnoszące się do kradzieży. Ten kontekst pozwala głębiej zrozumieć porównanie z Ewangelii św. Mateusza 24, 37-44.  

Dwa paradoksy Adwentu – I Niedziela Adwentu A

Adwent jest co roku. Przyzwyczailiśmy się do niego. Niektórzy więc myślą, że już wiedzą, czym jest Adwent i jak go przeżyć. Tymczasem ten okres ma w sobie wiele paradoksów. Zwróćmy uwagę na dwa.