Papież Franciszek otrzymał nowy, zmodyfikowany elektryczny pojazd papieski G-Wagon od firmy Mercedes-Benz.
Nowy papamobile posiada obrotowe, podgrzewane siedzenie i podgrzewaną poręcz, co ma zapewnić komfort papieżowi podczas zimowych przejazdów.
Ten artykuł przeczytasz w 3 minuty.
Źródło: Hannah Brockhaus | CNA | 04 grudnia 2024 |
Photo credit: Vatican Media
Tekst został przetłumaczony i opracowany na podstawie oryginalnych materiałów źródłowych przez EWTN Polska.
Dziękujemy, że czytasz ten artykuł. Jeśli chcesz być na bieżąco zapraszamy do zapisania się do newslettera.
Papież Franciszek odebrał w środę z rąk dyrektora generalnego niemieckiej marki samochodów luksusowych kluczyk do nowego „papamobilu” marki Mercedes-Benz.
Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz, wręczył papieżowi biały i chromowany brelok umieszczony w białym pudełku po zaprezentowaniu nowego pojazdu z odkrytym dachem na parkingu w Watykanie 4 grudnia.
Zmodyfikowany G-Wagon jest wyposażony w obrotowe, podgrzewane siedzenie i podgrzewaną poręcz, aby papieżowi było ciepło, gdy pozdrawia pielgrzymów podczas zimowych przejażdżek po placu Świętego Piotra.
Całkowicie elektryczny, biały SUV jest ozdobiony herbem Franciszka, ma czarne detale i chromowane felgi. Dwie małe flagi Stolicy Apostolskiej powiewają na przedniej masce.
Numer rejestracyjny papieskiego pojazdu to „SCV 1”, co jest włoskim skrótem od Państwa Watykańskiego.
Mercedes-Benz dostarcza pojazdy dla Watykanu od 94 lat. Przez ostatnie 45 lat papież używał „papamobili” opartych na Mercedesie-Benz G-Class.
„Dzięki nowemu papamobile papież Franciszek jest pierwszym papieżem, który podróżuje całkowicie elektrycznym Mercedesem-Benz podczas swoich publicznych wystąpień. To wielki zaszczyt dla naszej firmy i chciałbym podziękować Jego Świątobliwości za zaufanie”, powiedział Källenius w komunikacie prasowym z 4 grudnia.
Papież Franciszek używa w pełni lub częściowo elektrycznych samochodów od kilku lat. W 2023 r. Watykan ogłosił również partnerstwo z producentem samochodów Volkswagen, aby wprowadzić w Watykanie całkowicie elektryczną flotę samochodów o zerowym wpływie na środowisko do 2030 r.