Kościół w kwarantannie

Koronawirus radykalnie przemodelował życie ludzi. Również Kościół skonfrontowany został z epidemią. była pandemia dżumy, grypy i nie zamykano kościołów. a dziś? Czy to znak naszej niewiary? Jaką rolę odgrywa wiara? Czy na Ciało Pańskie mogę patrzeć jak na zagrożenie?

Na pytania naszych Widzów odpowiada bp. Andrzej Siemieniewski.

ZOBACZ TAKŻE

Miłość za miłość. Lublin w 10. rocznicę kanonizacji Jana Pawła II

Lublin miał szczególny powód do świętowania kanonizacji św. Jana Pawła II. Przez 24 lata był on naszym profesorem i wiele razy podkreślał związki z Lublinem – mówi kapucyn prof. dr hab. Andrzej Derdziuk, profesor teologii moralnej KUL, kierownik Katedry Bioetyki Teologicznej KUL.

Co to znaczy, że Jezus jest Dobrym Pasterzem?

Zazwyczaj, gdy myślimy o Jezusie jako Dobrym Pasterzu, rysuje się przed nami bardzo sielski obraz – Jezus łagodnie trzyma na ramionach owieczkę. Tymczasem chodzi tu o coś innego. Po pierwsze o to, że Jezus utożsamia się z najbardziej pogardzaną grupą społeczną, porównywaną do nieczystych pogan. Po drugie o to, że Jezus naraża swoje życie w obronie owiec – podkreśla ks. prof. Mariusz Rosik w komentarzu dla Centrum Heschela KUL na IV Niedzielę Wielkanocną 21 kwietnia, zwaną Niedzielą Dobrego Pasterza.

Ewangelia na niedzielę: pasterze zabijali niepokorną owcę, Dobry Pasterz oddaje za nią życie

Tylko pozornie porównanie nas do owiec, a Jezusa do Pasterza wydaje się dziś archaiczne i odległe od naszego świata, którym rządzi biznes, a nie pasterska idylla. Właściciel i najemca, najemnik nie zniknęli z naszego życia społecznego. Tę analogię wykorzystuje Ks. Piotr Szyrszeń, wieloletni duszpasterz Centrum Formacji Duchowej w Krakowie, w komentarzu do Ewangelii na IV niedzielę wielkanocną, 21 kwietnia.

Żonkile pamięci od KUL

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II włącza się w akcję społeczno-edukacyjną „Żonkile”, zainicjowaną przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Rektor, studenci i pracownicy uczelni rozdawali kwiaty, upamiętniające żydowskich powstańców z getta warszawskiego.