Ulicami Warszawy przeszedł Narodowy Marsz Życia

Warszawa. Z Placu Zamkowego wyruszył pierwszy Narodowy Marsz Życia. Pochód zakończył się na plac Trzech Krzyży, gdzie ogłoszona została Deklaracja środowisk pro-life w Polsce.

W czasie marszu odczytano także list prezydenta RP Andrzeja Dudy, w którym dziękował organizatorom za działania na rzecz ochrony ludzkiego życia od poczęcia do naturalnej śmierci.

Uczestnicy Marszu domagają się m.in. większego wsparcia rodzin i zagwarantowania rodzicom praw do decydowania o wychowaniu swoich dzieci, wycofania przyjętej przez Polskę w 2015 roku Konwencji Stambulskiej i przyjęcia Międzynarodowej Konwencji Praw Rodziny, zaapelowali także o przyjęcie obywatelskiego projektu ustawy „Zatrzymaj aborcję”, złożonego w Sejmie 30 listopada 2017 roku. Pod projektem podpisało się ponad 800 tysięcy Polaków.

Wydarzenie organizuje Chrześcijański Kongres Społeczny, którego inicjatorem jest poseł Parlamentu Europejskiego Marek Jurek oraz Polska Federacja Ruchów Obrony Życia i Fundacja św. Benedykta.

24 marca uchwalony został przez polski sejm Narodowym Dniem Życia.

ZOBACZ TAKŻE

Jezus jako prawdziwy krzew winny w świetle Starego Testamentu

Obraz Jezusa, jako prawdziwego krzewu winnego, może mieć sens tylko dla chrześcijan, którzy w pełni doceniają naród izraelski, jego rolę i wybór w Biblii Hebrajskiej. Ten obraz Jezusa nie ma sensu bez zrozumienia hebrajskiego kontekstu - o tym, że obraz winnicy zajmuje ważne miejsce w Starym Testamencie i pomaga w zrozumieniu słów Jezusa pisze w komentarzu dla Centrum Heschela KUL na niedzielę 28 kwietnia dr Faydra Shapiro, dyrektor Izraelskiego Centrum Relacji Żydowsko-Chrześcijańskich.

Ewangelia na niedzielę: dlaczego krzew winny jest symbolem miłości Jezusa?

Alegorię o winnym krzewie Jezus opowiedział w Wieczerniku tuż przed swoją męką. Dlaczego właśnie w tym miejscu i w tym czasie? Jan Ewangelista napisał, że była to godzina chwały Jezusa i godzina próby dla apostołów. Spotkali się z tajemnicą tak wielkiej miłości, że nie byli w stanie jej pojąć. Temat zbliżania się do rozumienia tej tajemnicy pogłębia dyrektor Centrum Formacji Duchowej w Krakowie, ks. Krzysztof Wons, w komentarzu do Ewangelii na V niedzielę wielkanocną, 28 kwietnia.

Miłość za miłość. Lublin w 10. rocznicę kanonizacji Jana Pawła II

Lublin miał szczególny powód do świętowania kanonizacji św. Jana Pawła II. Przez 24 lata był on naszym profesorem i wiele razy podkreślał związki z Lublinem – mówi kapucyn prof. dr hab. Andrzej Derdziuk, profesor teologii moralnej KUL, kierownik Katedry Bioetyki Teologicznej KUL.

Co to znaczy, że Jezus jest Dobrym Pasterzem?

Zazwyczaj, gdy myślimy o Jezusie jako Dobrym Pasterzu, rysuje się przed nami bardzo sielski obraz – Jezus łagodnie trzyma na ramionach owieczkę. Tymczasem chodzi tu o coś innego. Po pierwsze o to, że Jezus utożsamia się z najbardziej pogardzaną grupą społeczną, porównywaną do nieczystych pogan. Po drugie o to, że Jezus naraża swoje życie w obronie owiec – podkreśla ks. prof. Mariusz Rosik w komentarzu dla Centrum Heschela KUL na IV Niedzielę Wielkanocną 21 kwietnia, zwaną Niedzielą Dobrego Pasterza.