KORONAWIRUS. Czy to czas APOKALIPSY?

Czy jesteśmy świadkami zbliżającej się apokalipsy? Jaką rolę w dobie epidemii odgrywają kapłani? Jak nauczyć się adorować Pana Jezusa na telewizyjnym monitorze? – kolejna trzecia już część rozmów z biskupem Andrzejem Siemieniewskim.

➤ TYLKO DZIĘKI WASZEJ HOJNOŚCI MOŻEMY BYĆ PRZY WAS BLISKO. JEŚLI MOŻESZ USTAW STAŁE ZLECENIE NA 5, 10 lub 15 zł – 13 7999 9995 0652 4682 1704 0001 tytułem: Darowizna na cele statutowe, EWTN Polska

ZOBACZ TAKŻE

Ewangelia na niedzielę: Twoja góra przemienienia – chwała czy depresja?

Jezus wyprowadził trzech swoich uczniów na górę. Niektórzy mówią, że to Hermon, inni wskazują na Tabor, jednak nie chodzi o geografię. Ważna jest przemiana, która musi dokonać się w uczniach, by ujrzeli prawdziwe oblicze Jezusa – takie, które ukazuje im Ojciec, a nie takie, jakie sami sobie wymyślili. Ten aspekt podkreśla ks. Krzysztof Wons, dyrektor Centrum Formacji Duchowej w Krakowie, w komentarzu do Ewangelii na II niedzielę Wielkiego Postu, 25 lutego.

Przemienienie na Górze Tabor Biblią Hebrajską odczytane

Podczas przemienienia Jezusa pojawiają się bohaterowie Biblii Hebrajskiej: Eliasz – Prorok i Mojżesz – Prawodawca. Obu na górach Bóg objawił swoją tożsamość. Przemienienie jest zapowiedzią ostatecznego nadejścia królestwa Bożego, a Góra Przemienienia przygotowaniem na Górę Kalwarii, gdzie Bóg zawrze z ludźmi Nowe Przymierze we krwi Chrystusa – tłumaczy w komentarzu dla Centrum Heschela KUL biblistka dr hab. Barbara Strzałkowska, prof. UKSW. Nawiązując do żydowskiej literatury apokaliptycznej tłumaczy głęboką symbolikę ukrytą w Ewangelii II Niedzieli Wielkiego Postu.

Ewangelia na niedzielę: sam na sam z Bogiem – propozycja na Wielki Post

Na początku Wielkiego Postu Ewangelia przybliża moment, w którym Duch Święty wyprowadza Jezusa na pustynię, aby diametralnie zmienić ludzką historię. Tradycja wskazuje, że działo się to na Pustyni Judzkiej, w pobliżu Jerycha. Miasto to otaczają strome góry o wysokości 150 metrów. Tam w jednej z grot przebywał Jezus w czasie 40-dniowego postu. Na wybrane elementy ewangelicznego opisu zwraca uwagę ks. Krzysztof Wons, dyrektor Centrum Formacji Duchowej w Krakowie, w komentarzu do Ewangelii na niedzielę 18 lutego.

Jak Jezus rozumiał post – żydowska koncepcja postu dziś i w przeszłości

W judaizmie post jest pragnieniem oczyszczenia i zbliżenia się do Boga. Jego celem jest nawrócenie. Sam post jest bezużyteczny, jeśli nie prowadzi do porzucenia swoich złych uczynków – podkreślił Shlomo Libertovski w komentarzu dla Centrum Heschela KUL do Ewangelii pierwszej niedzieli Wielkiego Postu, tłumacząc, jak w judaizmie postrzegany był i jest obecnie post.